Grand Hyatt Singapur
Obniżenie kosztów, nowa przestrzeń i wzrost poziomu higieny
Dzięki temu można zaoszczędzić rocznie około 55 000 worków na śmieci.
Hotel Grand Hyatt w Singapurze z szefem kuchni — Lucasem Glanville — i towarzyszącym mu zespołem przetwarza góry odpadów żywnościowych na nawóz do ogrodu.
W hotelu podłączono nowy system utylizacji resztek jedzenia. Obecnie szefowie kuchni i personel hotelowy odprowadzają 1000 kg resztek jedzenia, generowanych codziennie podczas przygotowania dań w kuchni i na zapleczu w zmywalni. Odpady spożywcze trafiają do próżniowego urządzenia zamiast do tradycyjnych koszy na śmieci. Dzięki temu można zaoszczędzić rocznie około 55 000 worków na śmieci.
Stacje utylizacji przyjmują odpady żywnościowe łącznie z ościami, tłuszczem, kościami z mięsa, do centralnie umieszczonej jednostki rozdrabniania i odwadniania — WasteStar firmy MEIKO. Jednostka ta rozdrabnia wszystkie odpady do postaci półpłynnej, której zawartość wody zostaje ostatecznie zredukowana o 50%. Po opuszczeniu instalacji WasteStar marki MEIKO ciężar masy z resztek jedzenia zostaje ponownie zredukowany za pomocą „termofilowego procesu szybkiego gnicia” w mniej niż 24 godziny przemieniony w wolny od patogenów, organiczny nawóz.
Cały proces zamienia 1000 kg odpadów żywnościowych na 250 kg organicznego nawozu,który jest stosowany na rozległym terenie hotelowym, z włączeniem zadaszonego ogrodu ziołowego. Nadmiar nawozu jest oddawany do lokalnych centrów ogrodniczych. Na zainstalowanie i wdrożenie systemu utylizacji resztek jedzenia hotel Grand Hyatt Singapur otrzymał dofinansowanie w wysokości 250 000 USD od funduszu 3R (Reduce, Reuse & Recycle — Redukcja, Re-Używanie i Recykling). Fundusz 3R to system współfinansowania, który ma na celu nakłonić organizacje do redukcji odpadów i wdrażania projektów recyklingowych.
Szef kuchni Lucas Glanville:
„Roczne oszczędności w zakresie niewyrzucania odpadów żywnościowych na wysypisko śmieci wynoszą 400 ton.""Jestem zdania, że tak powinny czynić wszystkie hotele i szefowie kuchni.” Nowy system umożliwia uniknięcie przenoszenia i transportowania odpadów żywnościowych przez obszary hotelowe. Dzięki temu polepsza się znacznie poziom higieny, gdyż jest mniej koszy na śmieci i pojemników na kółkach. System znacznie podwyższył produktywność naszego personelu, ponieważ nie potrzebujemy już tak dużo czasu na dezynfekcję pojemników na odpady.
Zalety stosowania WasteStar od MEIKO: oszczędności kosztów personelu, większa przestrzeń robocza, mniejsza liczba wywozu odpadów.
Hotel Grand Hyatt Singapur to tylko jeden z wielu hoteli, a problem odpadów żywnościowych w gastronomii jest olbrzymi. Nikt nie wspomina chętnie o procesach zakładowych w swoim zakresie działalności, ale to my ponosimy odpowiedzialność za środowisko. Decyzja dotycząca wyboru technologii, które dbają o środowisko, nie jest przecież trudna.
Stosujemy wiele zmywarek MEIKO i od lat jesteśmy zadowoleni z produktów i serwis. Zużywamy mniej wody, energii i środków chemicznych. To bardzo ważny sukces. Podczas wyboru systemu utylizacji resztek jedzenia, firma MEIKO zatroszczyła się o wszystkie nasze życzenia i była niesamowicie pomocna. Lepszej pomocy nie byliśmy sobie nawet w stanie wyobrazić. Firma MEIKO kierowała się naszym budżetem i dopasowała rozwiązanie do naszych możliwości finansowych.