Jakość obsługi w branży gastronomicznej
Co jest najważniejsze dla gości w hotelach i restauracjach na całym świecie?
Co sprawia, iż wizyta w restauracji staje się wspaniałym doświadczeniem? Firma MEIKO zadała to pytanie w swoich międzynarodowych oddziałach na całym świecie. Wynik jest jednoznaczny: dobra obsługa! Dla niej decydujące znaczenie ma natomiast zastosowanie profesjonalnej technologii zmywania oraz odpowiednio dopasowane usługi świadczone przez producenta.
Branża gastronomiczna rozwija się na całym świecie. Jest to częściowa zasługa globalizacji. To właśnie za jej sprawą kulinarna różnorodność zawitała do wielu zakątków świata. To prawdziwy raj dla kosmopolitycznych smakoszy!
Czy to właśnie dlatego wizyty w restauracjach stają się coraz popularniejsze na całym świecie? Nie – ponieważ specjały w menu doskonale uzupełniają ogólne doznania. W ostatecznym rozrachunku to kompleksowa „obsługa klienta” zachwyca gości w hotelach i restauracjach. W skrócie: najważniejsza w gastronomii jest obsługa!
To nie przypadek, że w 2018 roku po raz pierwszy w Niemczech przyznano nagrodę „Michelin Service Award”. Ocenie poddano między innymi fachową wiedzę, znajomość win, umiejętność postępowania ze specjalnymi życzeniami oraz urok i atmosferę restauracji. Poza tym przyznawane są niezliczone nagrody lokalne i regionalne. Wśród nich znajduje się „Distinguished Service Award” fundowana przez Michigan Restaurant & Lodging Association z północnej części Stanów Zjednoczonych. W Paryżu natomiast na początku 2019 roku wprowadzono nagrodę „The World Restaurant Awards”. Jurorzy tych konkursów zwracają między innymi uwagę na jakość obsługi.
Zasady dobrej obłsługi w gastronomii
Aby dowiedzieć się, co najbardziej cenią sobie goście restauracji na całym świecie, zapytaliśmy o przykłady przedstawicieli oddziałów MEIKO z różnych krajów. Co interesujące: nawet jeżeli zadowolenie klientów zależy od różnych, indywidualnych kulturowo czynników, ogólny obraz jest bardziej jednorodny, niż można by sądzić.
Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Turcja, Malezja czy Chiny – dla gości w każdym kraju liczą się te same kryteria. Zaliczają się do nich szeroki wybór potraw, jakość jedzenia oraz rozsądne ceny. Ważna jest także odpowiednia atmosfera. Większe znaczenie mają jednak inne aspekty.
Goście hotelowi i restauracyjni na przykład w Turcji szczególnie doceniają idealną czystość lokalu. Ponadto powinien on być popularny i odwiedzany przez wiele osób. W Niemczech natomiast bardzo ważne jest zdrowe jedzenie – powodzeniem cieszą się potrawy wegetariańskie, wegańskie i bezglutenowe. Oczekuje się także możliwości indywidualnego modyfikowania potraw. W Holandii i Malezji znaczącą rolę odgrywa przyjazne nastawienie personelu. Dla gości restauracyjnych z Wielkiej Brytanii i Chinach największym priorytetem jest jakość obsługi, To własnie jakość obsługi, pomimo nieznacznych różnic w różnych krajach, jest najczesciej wymienianym czynnikiem zamykającym listę wymagań wobec dobrej restauracji.
Wysoka jakość obsługi gości zależy od wysokiej jakości usług świadczonych przez partnerów.
Nie ma wątpliwości: szybki, niezawodny i sprawny serwis mówi wiele o tym, czy dany restaurator rozumie pojęcie jakości obsługii w gastronomii. Goście mają doskonałe wyczucie w tej kwestii i darzą zaufaniem tylko te lokale, w których wszystko działa w należyty sposób. Wtedy – ale tylko wtedy – chętnie powracają do ulubionych restauracji i hoteli oraz polecają je z czystym sumieniem, zarówno w kręgu znajomych, jak i w mediach społecznościowych.
Aby skutecznie dbać wysoki poziom obsługi gości, każdy lokal gastronomiczny potrzebuje niezawodnego partnera. Ta zasada sprawdza się na całym świecie. Sukces w tej branży zależy w dużej mierze od profesjonalnych zaopatrzeniowców, terminowych dostawców oraz odpowiedzialnej ekipy sprzątającej, a także – co nie mniej ważne – od sprawnego obiegu naczyń. Do jego zapewnienia niezbędna jest wydajna i profesjonalna <a href="https://www.meiko.pl/pl/produkty/zmywanie/zmywarki-kapturowe/zmywarka-kapturowa-upster-h/">zmywarka do restauracji</a>, która umożliwia efektywny przepływ procesów pomiędzy salą dla gości a kuchnią. To właśnie dlatego w przypadku problemów tak istotny jest niezawodny serwis producenta świadczone tam, gdzie znajduje się klient.
Polegaj na jakości obsługi spod znaku MEIKO
Sprawna obsługa to podstawa w branży gastronomicznej. Właśnie tego oczekują goście restauracji w każdym zakątka świata. Odpowiedni standard mogą osiągnąć tylko ci restauratorzy, którzy mogą polegać na jakości usług swoich podwykonawców. To właśnie dlatego idealnym partnerem jest niemiecki ekspert od technologii zmywania MEIKO wraz ze swoimi międzynarodowymi filiami.